Κεντρική arrow Πολιτισμός arrow Μαντινεία - Τόπος γέννησης Θεών και Πολιτισμού
Επιλογη Γλωσσας
Επιλογες
Κεντρική
Ειδήσεις
Ξενάγηση
Διαδρομές
Πολιτισμός
Σύνδεσμοι
Αναζήτηση
Επικοινωνία

 

 
Μαντινεία - Τόπος γέννησης Θεών και Πολιτισμού Εκτύπωση E-mail
Ευρετήριο άρθρων
Μαντινεία - Τόπος γέννησης Θεών και Πολιτισμού
Σελίδα 2

Να προσδιορίσουμε την εποχή που αναφέρεσθε;


Σαφώς και αναφερόμαστε στην Μυκηναϊκή εποχή. Άλλωστε ο Ηρακλής εκείνης της εποχής ήταν ημίθεος. Όλοι οι δρόμοι στους οποίους αναφερόμαστε πρέπει να είναι πολύ παλιότεροι από την Μυκηναϊκή εποχή, προφανώς είχαν χαραχθεί και περπατηθεί πολύ πριν. Ο Ηρακλής είναι νέος ήρωας. Ο Ηρακλής, ο Θησέας είναι τελευταίοι ήρωες. Δεν είναι η Άρτεμις π.χ. που είναι παλιά θεά κλπ.  Επανερχόμαστε. Τον πιάσανε, λοιπόν, τον Ηρακλή. Αρα πέρναγε από κει. Να, λοιπόν, η ταλαιπωρία, η περιπλάνηση του Ηρακλή. Ταλαιπωρείται διότι έχει οργώσει τα Βουνά, έρχεται μετά από όλον αυτόν τον αγώνα, πάει κι έρχεται, πάνω σ' αυτό το σημείο της περιοχής, στο Αλήσιο. Αλήσιον.... Άλης... είναι μια λέξη που θέλει να πει... περιπλάνηση... ταλαιπωρία... βάσανα... περιπέτεια. Βεβαίως αποδίδεται και στη Ρέα. Αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και του Ηρακλή. Γιατί λέω θα μπορούσε να είναι και του Ηρακλή; Διότι στην αντίστοιχη περίπτωση που ανέφερες Γιώργο στη Γαλλία, η πόλη ονομάζεται Αλέσια εξ αιτίας του Ηρακλή. Όμως και σ' αυτή την περίπτωση δίπλα από την πόλη που ονομάζεται Αλέσια υπάρχει το όρος Ρέα. Τώρα πως δένουν αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα και στη Γαλλία; Πάντως ο Ηρακλής οπωσδήποτε έφυγε από εδώ από τα δικά μας μέρη, από την Ελλάδα, δεν ήρθε από τη Γαλλία εδώ.
Εν πάσει περιπτώσει, είναι μια περιοχή που κυκλοφορούσε και ο Ηρακλής και η Ρέα. Τώρα γιατί από τη μια μεριά το Αλήσιο όρος και ο Ηρακλής, με τα ιερά του Ηρακλή που έχουμε στη Γαλλική πόλη Αλέσια και στην περιοχή του Baccarat { που υπάρχει πηγή του Ηρακλή ή στην περιοχή του Deneuve όπου βρήκαν το Ιερό του Ηρακλή, όλα αυτά γιατί; Ε.... αυτά σας αξιολογηθούν αρμοδίως και αναλόγως.

Να αξιολογηθούν από ποιους κ. καθηγητά; Μήπως από τους Ευρωπαίους συμμάχους μας με τα κλεμμένα μάρμαρα;

Τα παραπάνω αποτελούν απάντηση προς εκείνους που έφτιαξαν το Μουσείο της Ευρωπαϊκής Ιστορίας και το ξεκινούν από τον Καρλομάγνο. Να τους πει κανένας, 2.500 χρόνια πριν από τον Καρλομάγνο, τουλάχιστον 600 μετά Χριστόν, ο Ηρακλής είναι το 1300 π.Χ. περίπου 2000 χρόνια πριν τον Καρλομάγνο, είχε περάσει ο Ηρακλής από εδώ. Και αυτός σας έφτιαξε... Αλλά αυτά για να τα πεις πρέπει να τα τεκμηριώσεις. Εγώ, βέβαια, τα λέω, θα τα πω μέσα στο βιβλίο που ετοιμάζω. Καλό είναι, λοιπόν, σε μια δεύτερη φάση να φτιάξουμε στα Γαλλικά και Αγγλικά ένα φυλλάδιο ας πούμε διαφημιστικό, και να πούμε: Αλήσιο υπάρχει και στη Γαλλία που το ίδρυσε ο Ηρακλής, σύμφωνα με τον Στράβωνα. Να ξυπνήσουν κι αυτοί οι οποίοι κοιμούνται. «Πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλλες». Ωσάν να μην υπήρχαν αυτοί πριν από τον Καρλομάγνο. Λέω, λοιπόν, να φτιάξουμε ενημερωτικά φυλλάδια για την προβολή της περιοχής μας και να γίνουν συντονισμένες ενέργειες για να αδελφοποιηθεί π.χ. η Μαντινεία με την πόλη τάδε στη Γαλλία με κοινό στοιχείο τη θεά ΡΕΑ και τον ΗΡΑΚΛΗ. Για μένα η Αρκαδία είναι το λίκνο του Πολιτισμού. Όχι επειδή είμαστε Αρκάδες. Εγώ ούτε οικόπεδα έχω εδώ ούτε κάποιο περιουσιακό συμφέρον. Αποδεικνύεται όμως ότι η Αρκαδία διαθέτει πάρα πολλά σπουδαία πράγματα. Αρχαίους Θεούς που δεν τους βρίσκεις τόσους πολλούς σε άλλος μέρος της Ελλάδος. Πόσοι θεοί έχουν γεννηθεί στην Αρκαδία; Δίας, Ποσειδώνας, Πάνας, Ερμής, έχουν γεννηθεί σε όρη της Αρκαδίας. Ασκληπιός ομοίως λέγεται. Η Δήμητρα έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα εδώ στην Αρκαδία. Και επειδή ακριβώς όπως είπαμε εδώ είναι το σταυροδρόμι όλοι αυτοί πρέπει να έχουν περάσει από την περιοχή μας από το Σάγκα και τη Νεστάνη. Η Ρέα δε μπορούσε να περάσει από αλλού για να πάει στο Αλήσιο παρά μόνο από τα βουνά Αρτεμίσιο και Λύρκειο. Δηλαδή από τις ΠΟΡΤΕΣ που ήταν κομβικό σημείο.

Η ιστορία μας μοναδική. Τι πρέπει να κάνουμε εμείς, λοιπόν, κ. καθηγητά;

Να εκθέσουμε τους δρόμους αυτούς, να τους αναδείξουμε και να φέρουμε π.χ. παιδιά από διάφορα σχολεία, να διοργανώσουμε εκδρομές, διαλέξεις, εκδηλώσεις και να δείξουμε σε όλους το Αλήσιο, το Μπαρμπέρι όπως λέγεται σήμερα, το Αρτεμίσιο, που στην κορυφή υπήρχε ιερό της Αρτέμιδος, το Βουνό που η Άρτεμις έπιασε τις 4 από τις 5 ελαφίνες, το Λΰρκειο, την Κλίμακα του Παυσανία, τις Πόρτες, το Ιερό του Ποσειδώνα στη Μηλιά, τα τείχη της Αρχαίας Νεστάνης στη Πανηγυρίστρα κλπ.κλπ. Εγώ π.χ. με την ευκαιρία του Παγκόσμιου συνεδρίου σπηλαιολόγων που είχαμε στις 24 Αυγούστου 2005, πήγα τα 8 πούλμαν με τους συνέδρους, να τους ξεναγήσω και δεν μπορούσα να πάω στη Μηλιά, γιατί ο δρόμος είναι πολύ στενός και δεν χωράνε τα πούλμαν, και μιλάμε για το Ιερό του Ίππιου Ποσειδώνα. Φαντάσου... Όσον αφορά τον τάφο του Επαμεινώνδα που έφερε στο φως ο αρχαιολόγος Σπυρόπουλος είναι ένα άλλο ιστορικό γεγονός. Εγώ όμως δεν μπαίνω μέσα στα ιστορικά. Αυτά είναι άλλα θέματα. Εγώ απλώς το ανέφερα στους συνέδρους και τους εξήγησα για τη Μαντινεία πότε πρέπει να χτίστηκε, γιατί δεν είχε κτισθεί πιο πριν, γιατί η Νεστάνη πρέπει να προηγείται της Μαντινείας. Και όταν λέω Νεστάνη εννοώ Νεστάνη, Σάγκα και τα γύρω χωριά. Πρέπει να προηγούνται... Πρέπει να προηγούνται γιατί απλούστατα οι γεωφυσιολογικές συνθήκες της περιοχής δεν επέτρεπαν να χτισθεί μια πόλη. Γιατί η ευρύτερη περιοχή ήταν τότε ένας βάλτος γεμάτος νερό. Η περιοχή ήταν πλημμυρισμένη νερό. Έπρεπε οι τότε κάτοικοι να κάνουν ορισμένα έργα. Και έκαναν τα έργα. Δεν γνωρίζουμε ακριβώς αναλυτικά τι είδους έργα έκαναν αλλά π.χ. γνωρίζουμε το φράγμα που κατασκεύασαν ανάμεσα στους δύο λόφους Σκοπής και Καπνίστρας κατακλύζοντας μέσω του ποταμού Σανοβίστα μια ολόκληρη περιοχή από πίσω. Τώρα κάποια σημεία κοντά σε πηγές ή σε άλλα σημεία προφανώς θα καλλιεργούντο. Όμως για όλα αυτά τις αποφάσεις θα τις πήρε κάποια εξουσία, Γιατί ναι μεν απαλλάσσω τον κάμπο από νερά, αλλά πλημμυρίζω άλλα μέρη. Δεύτερον, σχετικά με το φράγμα. Για να οριοθετήσω τη στάθμη του νερού, τη στάθμη του λόγου της τεχνητής λίμνης πρέπει να γνωρίζω τοπογραφία. Πώς θα υπολογίσω π.χ. τα νερά που έρχονται, τις πιέσεις που ασκούνται κλπ. Πρέπει να τα γνωρίζω όλα αυτά. Και χρειάζονται χιλιάδες άνθρωποι για να δουλέψουν για τέτοιου είδους έργα. Επιπλέον, κάποιος πρέπει να έχει κάνει τα σχέδια του φράγματος, μια μελέτη. Που είναι τα σχέδια; Μιλάμε τώρα για 20ο αιώνα προ Χριστού.
 
 

Η Καταβόθρα της Νεστάνης είχε σχέση με την Μαντινεία εκείνη την εποχή;


Καμμία σχέση. Αυτή εδώ η καταβόθρα είναι μόνο για το «Αργόν Πεδίον». Όταν αναφερόμαστε στην Μαντινεία μιλάμε γενικώτερα για το οροπέδιο της Τρίπολης το οποίο χωρίζεται σε επιμέρους λεκάνες. Είναι 8 λεκάνες στο σύνολο τους «Αργον Πεδίον», Κανδήλα, Τεγέα κλπ. Το «Αργόν Πεδίον», λοιπόν, εντάσσεται στο γενικώτερο οροπέδιο λεκανοπέδιο της Τρίπολης, της εποχής εκείνης. Μόνο που το «Αργόν Πεδίον» είναι ανεξάρτητο από τις άλλες περιοχές. Εκεί, στις άλλες περιοχές, ήταν χειρότερες οι συνθήκες, γιατί τα επίπεδα ήταν χαμηλώτερα και φαίνεται ότι οι ποσότητες του νερού που έπεφταν ήταν πολύ μεγαλύτερες και κατέληγαν όλες στο εκεί βαθύτερο σημείο. Και βέβαια η καταβόθρα της Νεστάνης όπως προαναφέραμε κατέληγε στη Δίνη στο Άργος. Τον 14ο αιώνα π.Χ. περίπου, έφτασε στο Αργός ο Δαναός. Ο Δαναός έλκει την καταγωγή του από το Βασίλειο του Αργούς, αλλά γεννήθηκε στην Αίγυπτο όπως και ο αδελφός του ο Αίγυπτος. Σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, ο Δαναός και ο Αίγυπτος ήταν παιδιά του Βασιλιά της Αιγύπτου Βήλου. Ο Βήλος έδωσε στο Δαναό το Βασίλειο στη Λιβύη ενώ στον Αίγυπτο το Ανατολικό Βασίλειο, αυτό που ονομάζεται Αίγυπτος. Ο Δαναός, με διάφορες συζύγους, απόκτησε 50 κόρες, ενώ ο Αίγυπτος 50 γιους. Επειδή ο Αίγυπτος και οι γιοι του απόκτησαν μεγάλη δύναμη, ο Δαναός φοβήθηκε και αποφάσισε να φύγει και να επιστρέψει στο Αργός, όπου και έγινε Βασιλιάς, ως απόγονος του Ινάχου και του Άργου. Ο Δαναός λέγεται ότι αποβιβάστηκε στους Απόβαθμους, δίπλα στη Δίνη. Ο Αίγυπτος στη συνέχεια άγνωστο για ποιους λόγους, ήρθε και αυτός στην Αργολίδα. Όλα αυτά σύμφωνα με ορισμένες απόψεις, πρέπει να έγιναν κάπου στη ΜεσοΕλλαδική εποχή, η δε αναχώρηση του Δαναού αρχικά και του Αιγύπτου στη συνέχεια από την Γη των Φαραώ (Αίγυπτο) ορισμένοι δέχονται ότι πρέπει να έγινε την ίδια περίπου περίοδο της «Εξόδου των Ιουδαίων» ή εξόδου των αλλοδαπών ή των μεταναστών που με αρχηγό τον Μωυσή, καταδιωγμένοι, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την αίγυπτο μετά από πολλές και γνωστές περιπέτειες για να επιστρέψουν στη γη των προγόνων τους. Όταν έφτασε ο Αίγυπτος στο Αργός ζήτησε από το Δαναό να παντρευτούν οι γιοι του τις κόρες του Δαναού. Έτσι και έγινε, μόνον που ο Δαναός φοβούμενος μήπως

Μήπως από αυτόν προέρχεται και η ονομασία του Λύρκειου όρους;


Ακριβώς, από το όνομα του Λύρκου ονομάστηκε το Βουνό αυτό Λύρκειο Όρος. Όπως και το χωριό Λυρκεία, το σημερινό Μπέλεσι. Πριν λεγόταν Λυγκέα. Μετά το άλλαξε ο Λύρκος και το έκανε Λυρκεία και το όρος Λύρκειο. Και πως έφτασε εκεί; Έφτασε από την Ιώ. Η Ιώ ήταν ωραιότατη ιέρεια της Ήρας. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη ήταν κόρη του ποταμού Ίναχου, βασιλιά του Αρύς. Την αγάπησε ο Δίας και σε λίγο καιρό η νέα έμεινε έγκυος. Για να την προφυλάξει από την ζηλοτυπία της Ήρας, τη μεταμόρφωσε σε αγελάδα. Η Ήρα όμως παρέλαβε την Ιώ αγελάδα και όρισε σαν φύλακα της τον Άργο τον Πανόπτη, γίγαντα με εκατό μάτια Ο Ερμής όμως κατ' εντολήν του Δία έκλεψε την αγελάδα αφού σκότωσε τον Άργο. Τότε η Ήρα έστειλε μια αλογόμυγα, που κόλλησε στα πλευρά της Ιώς και την κέντριζε συνεχώς. Αυτό την έκανε να αφηνιάσει και άρχισε να περιπλανιέται. Πήγε προς δυσμάς, έφτασε στη θάλασσα. Μόλις έφτασε στην θάλασσα από τότε και μετά το πέλαγος λέγεται Ιόνιον. Ύστερα φεύγει από κει ανεβαίνει πάνω στη Ροδόπη και περνάει το Βόσπορο. Πόρος...Βοός. Τότε που ο Βόσπορος δεν ήταν καν θάλασσα. Ηταν ξηρά, ήταν μια κοιλάδα. Αυτό έχει αποδειχθεί, έχει μελετηθεί. Ξέρουμε πότε ήταν ξηρά, πότε ήταν θάλασσα, πότε είχε γλυκό νερό. Αυτό έχει μελετηθεί και ξέρουμε χρονολογίες. Πέρασε, λοιπόν, από κει και μετά πήγε κάτω στο βασίλειο των Φοινίκων. Εκεί ο Δίας της έδωσε ξανά την ανθρώπινη μορφή της. Ο Δίας όμως ερωτεύτηκε τότε την όμορφη Ευρώπη κόρη του Βασιλιά των Φοινίκων Αγήνορα. Για να μπορέσει όμως να την πλησιάσει εταμορφώθηκε σε ταύρο. Η Ευρώπη στην αρχή φοβήθηκε, έπειτα όμως κάθησε πάνω στη ράχη του. Τότε την άρπαξε ο Δίας και την έφερε εδώ. Εξ' ου και το όνομα της Ευρώπης. Όλα αυτά πάνε κάπως έτσι, και όλα έλκουν την καταγωγή τους από το Αργός. Καταλαβαίνεις, λοιπόν, πως συνδέονται όλα αυτά. Δεν είναι μεμονωμένα, συνδέονται μεταξύ τους και είναι γνωστά. Όπως ο Ποσειδώνας γεννήθηκε στην Άρνα και βγήκε στη Δίνη. Και υπάρχει ένα ωραίο ανάγλυφο που δείχνει τον Ποσειδώνα να βγαίνει μέσα από τα νερά με 4 άλογα. Ο Ίππιος Ποσειδώνας, όπως είπαμε, γεννήθηκε από τη Ρέα εδώ στο διάσελο στο Αλήσιο, πίσω από τις Μουριές, μετά το δρόμο προς Αγια Θυμιά που βγαίνει στο νεκροταφείο. Λίγο πριν το νεκροταφείο αριστερά είναι μια πηγούλα που στάζει. Αυτή είναι η Άρνα.


Πόσοι γνωρίζουν κάποια από αυτά που αναφέρετε κ. καθηνητά;

Ρώτησε τους ντόπιους που είναι η πηγή, το Ιερό του Ποσειδώνα... ελάχιστοι μπορεί να γνωρίζουν. Δεν τα ξέρει ο κόσμος αυτά. Βέβαια τους δικαιολογώ, ειλικρινά όλους τους δικαιολογώ. Στο βιβλίο μου μέσα γράφω για ποιο λόγο μείναμε έτσι χωρίς να γνωρίζουμε. Μια περιοχή που ήταν το κέντρο του κόσμου του πολιτισμένου φτάσανε στο σημείο να είναι όλοι αναλφάβητοι στο τέλος. Λέω, λοιπόν, και προτίθεμαι να κάνω μια πρόταση γενικώτερη Να κάνουμε ένα γεωμυθολογικό πάρκο, με βάση όλα αυτά τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα.

Πού το οριοθετείτε εσείς αυτό το πάρκο;


Ξεκινάμε ουσιαστικά από τις Πόρτες το Σάγκα και φτάνουμε στο Μαίναλο και προχωράμε μέχρι το Λύκαιο όρος. Όλη αυτή την περιοχή σηματοδοτημένη με πινακίδες και όλα όσα είναι αναγκαία για την ενημέρωση κάποιου επισκέπτη. Και το λέγω αυτό γιατί; Έχω π.χ., μαθητές και θέλω να πάω στο Αρτεμίσιο ή στην περιοχή του Αλήσιου. Μπορούμε να δημιουργήσουμε διάφορες διαδρομές. Μια διαδρομή ας πούμε μπορεί να ξεκινάει από τη Νεστάνη, θα πηγαίνει στο Σάγκα από κει στο Πικέρνι και μετά να καταλήγει στο Γκορτσούλι, Αρχαία Μαντινεία. Αυτή μπορεί να είναι ενδεικτικά μια διαδρομή. Αλλη διαδρομή π.χ. από τη Νεστάνη πάμε στο Λουκά και καταλήγουμε στη Τεγέα. Αλλη διαδρομή μπορεί να είναι από τη Σκοπή στο Κάψια που έχει το σπουδαίο αυτό σπήλαιο, μετά Σιμάδες, Αρτεμίσιο, Αρχαία Μαντινεία. Βέβαια σε όλες τις περιοχές αυτών των διαδρομών θα πρέπει να έχουμε σε διάφορα σημεία κάποια κιόσκια, 45 για κάθε περίπτωση, με πληροφοριακό υλικό, με χάρτες, με ένα Οϋ κ.λπ. Αν θέλει δε κάποιος να το αγοράσει ή θέλει περισσότερα στοιχεία και πληροφορίες μπορεί αυτό το υλικό να διατίθεται στα τοπικά καταστήματα των χωριών. Και πέρα απ’ αυτό στο πληροφοριακό υλικό μπορείς να έχεις φωτογραφίες, να φτιάξεις ημερολόγια, να φτιάξεις οά με μουσική που ξεκινάει από την αρχαία εποχή και πολλά άλλα. Υπάρχουν, λοιπόν, δυνατότητες να δημιουργηθούν διάφορες και ποικίλες διαδρομές. Και επειδή απευθύνεται κανένας σε όλες τις ηλικίες, μπορούν να υπάρχουν διαδρομές ήπιες, πεζοπορικές, ορειβατικές, ποδηλατικές, διαδρομές με αυτοκίνητο κλπ. κλπ. Υπάρχει τεράστια γκάμα εναλλακτικών περιπτώσεων.
Όλα αυτά όμως πρέπει να γίνουν, να υπάρχουν, αν θέλουμε να κερδίσουμε το παιχνίδι. Και με την ευκαιρία αυτή μιας και αναφερθήκαμε στη μουσική πρέπει να σου πω ότι τα πρώτα μουσικά όργανα κατασκευάστηκαν στην Αρκαδία. Αυλός, σύριγξ και ένα όργανο που μοιάζει με Λύρα. Ο Ερμής επινόησε και κατασκεύασε την πρώτη Λύρα, χρησιμοποιώντας το όστρακο μιας χελώνας, ενώ ως χορδές χρησιμοποίησε τα έντερα από τις αγελάδες του Αδμήτου που τις έβοσκε ο Απόλλωνας και αφού τις έκλεψε τις πήγε στην Πύλο. Ο Απόλλωνας, όταν έμαθε για την κλοπή, πήγε στη σπηλιά που έμενε ο Ερμής στην Κυλλήνη, και είδε την κατασκευή αυτή. Όταν άκουσε τους ήχους γοητεύθηκε τόσο, ώστε ζήτησε από τον Ερμή να ανταλλάξει τα κοπάδια των αγελάδων του με τη Λύρα. Λίγο αργότερα ο Ερμής, καθώς βοσκούσε τα βόδια, επινόησε τον Αυλό ή τη Σύριγγα του Πάνα, το όργανο με τους ήχους της οποίας γοήτευε τις Μούσες, που την πούλησε και αυτή στον Απόλλωνα, ανταλλάσσοντας την με τη χρυσή του γκλίτσα και επιπλέον με μαθήματα μαντικής. Στο σημείο αυτό θεωρώ σημα ντικό να αναφερθεί ότι η μουσική ήταν σημαντικότατη για τους αρχαίους Έλληνες, ιδιαίτερα στο θέατρο και στις θρησκευτικές τελετές, ακόμα και στους αθλητικούς αγώνες. Έτσι, η μελέτη της μουσικής ήταν πολύ σημαντική για τους πολίτες. Για τους Αρκάδες όμως, και ιδιαίτερα για την αρχαία Μαντινεία η μελέτη της μουσικής, όπως αναφέρει ο Πολύβιος (ΣΤ, Δ, 20), ήταν καθιερωμένη νομοθετικά!!! Ηταν θεσμοθετημένη ως υποχρεωτικό μάθημα στη Μαντινεία. Η γέννηση του Ερμή στην αρχαία Αρκαδία, η κατασκευή της πρώτης Λύρας και του πρώτου Αυλού από τον ίδιο Θεό, η πώληση των δύο αυτών οργάνων στον Απόλλωνα, που αργότερα, έγινε μεταξύ άλλων και θεόςπροστάτης της Μουσικής, αλλά και ο Πάνας που κι αυτός με το καλάμι του, την σύριγγα του έπαιζε και τραγουδούσε, μας οδηγεί στα συμπέρασμα ότι η Αρκαδία δεν είναι μόνο λίκνο της Ελληνικής Μυθολογίας, αλλά και το λίκνο της Μουσικής.

Συνκλονιστικές όλες αυτές οι πληροφορίες κ. Καθηνητά.

 
Ναι, είναι ένας τεράστιος πολιτισμικός πλούτος. Το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά τα γνωρίζουν λίγοι άνθρωποι, και στο τέλος τα παίρνουν μαζί τους και χάνεται σιγάσιγά όλο αυτό το πολύτιμο υλικό. Εγώ, δεν θέλω να τα πάρω μαζί μου. Εγώ θέλω να τα πω. Και πως θα τα πω. Τα μεταβιβάζω στους μαθητές μου. Εμένα ο ρόλος μου σα δάσκαλος, σαν καθηγητής είναι να βρω τρόπο έτσι ώστε οι μαθητές μου να αγκαλιάσουν όλον αυτό τον πλούτο. Να τους στηρίξω να τους ενθουσιάσω, να τους δώσω όλα τα στοιχεία, να τους «ντοπάρω» όπως λέμε ώστε να ψάξουν στη συνέχεια και μόνοι τους. Αυτός είναι ο ρόλος μου, ο στόχος μου, η ευχαρίστηση μου. Για να πληροφορηθεί, να μάθει ο κόσμος. Η περιοχή μας, Γιώργο, για τους δικούς μας ανθρώπους εδώ των χωριών της Μαντινείας διαθέτει τεράστιο πολιτισμικό πλούτο. Αρτεμίσιο, Άρτεμις, Απόλλων, Ερμής, Αρχαία Νεστάνη, Πόρτες, η γέννηση Ποσειδώνα, Ρέα, Αλήσιο, κλπ. όλα αυτά τα γεγονότα τα μυθολογικά στα μέρη μας, ή τα ευρήματα που έχουμε βρει στο Στοχό και τα ευρήματα που έχουμε βρει κάτω στον κάμπο ΣάγκαΝεστάνης είναι πάνω από 2 με 3 χιλιάδες χρόνια παλαιότερα από τον κατακλυσμό του Νώε. Δηλαδή σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις τα γεγονότα που έχουν σχέση με Αρτέμιδα, με Πάνα, με Ρέα, με Λυκαίο Δία, με Πελασγούς, με Μαντινεία, κλπ. όλα αυτά είναι παλιότερα από τον κατακλυσμό του Νώε. Αυτά προέρχονται από φυσικογεωλογική ερμηνεία.


Αναρωτιέμαι πόσα χρόνια συνεχούς έρευνας και μάθησης κ. καθηγητά, χρειάστηκαν νια να αποκτήσετε αυτή την αξιοζήλευτη γνώση που κατέχετε σήμερα;

Την πραγματική γνώση δεν την κατακτάς ποτέ. Την αναζητάς διαρκώς. Άλλωστε μην ξεχνάμε τη σοφή ρήση του Σωκράτη «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» (ένα ξέρω, ότι τίποτα δεν ξέρω). Αυτά...!

Σας ευχαριστώ κύριε καθηνητά που μέσω της εφημερίδας μας απλώοατε τα φώτα σας πάνω απ' τους μαχαλάδες του Σάγκα.

Αμοιβαία τα αισθήματα αγαπητέ Γιώργο...

 

 
< Προηγ.
 
Copyright © 2006 - SAGA VILLAGE